Een noodzakelijk kwaad, zo oordelen ondernemers vaak over urenregistratie. Dat kan echter wel zo zijn, maar zonder facturen komt er echter geen euro binnen in de kas en dat is uiteraard wel noodzakelijk. Urenregistratie was voorheen een tijdrovende klus. Was, want tegenwoordig is de urenregistratie prima te integreren binnen het CRM systeem. Daarvoor was het altijd een complex geheel en iets dat via twee verschillende systemen liep. Projectinformatie diende dubbel ingevoerd te worden. Vakantiedagen, ziekte en wijzigingen had je niet in real time beschikbaar en wijzigingen in projecten, roosters en ziekte moest niet zelden dubbel ingevoerd worden. Dan ging het met name over de urenregistratie, die vaak nog handmatig ingevoerd moest worden in een financieel systeem, Die tijd is echter geweest, nu de urenregistratie prima via een CRM systeem kan verlopen.
De voordelen om dit te doen zijn legio. Zo heb je nu een bronsysteem met realtime inzichtelijke gegevens en houd je dus tijd over omdat je alles nu slechts een keer in hoeft te voeren. Door het werken met CRM zijn afdelingen meteen op de hoogte van eventuele wijzigingen en zaken als vakantie, ziekte en of andere wijzigingen. De kans op fouten is bovendien zeer gering. Dit omdat je niet meer handmatig in hoeft te voeren. Het biedt echter vooral gemak. Dit door het inzicht in de geaccordeerde uren, projecten en klanten. Urenregistratie kan met een CRM systeem eigenlijk nooit misgaan. En met de tijd die je bespaart kun je andere nuttige dingen doen, je bedrijf laten doorgroeien bijvoorbeeld.