Een Bruutt CRM kan je heel erg veel nuttige informatie geven. Rapportage, want zo wordt dat genoemd, geeft je inzicht in de omzet en de klant en waar het verkoopteam zich op kan richten de komende periode. Je hebt tal van verschillende rapportagemogelijkheden. Het is vaak zaak die zorgvuldig te bekijken en een aantal rapportages te kiezen, het is niet werkbaar om alle mogelijke rapportages op te volgen. Zo kan het succes van het converteren van nieuwe leads naar gekwalificeerde prospects in beeld worden gebracht. Je krijgt dan antwoord op vragen als hoeveel actie is richting een klant ondernomen en met welk succes? Ook zie je of acties op tijd zijn uitgevoerd en hoe de verhouding is ten opzichte van de vorige periode.
Een rapportage laat zien hoeveel klanten afscheid hebben genomen en of er verschil is tussen de accountmanagers. Ook wordt antwoord gegeven waarom klanten afscheid nemen. Je kunt rapportage krijgen in de vorm van een top 10 accounts bestaande klanten gericht op de potentie ervan. Centraal staat dan de vraag waar de aandacht aan besteed wordt als commercieel team. De opbouw van een opportunity pipeline is een mogelijkheid, net als The Sales Forecast. Dan wordt ingegaan op hoeveel omzet je per periode, per sale of productsoort kunt verwachten voor een bepaalde periode. Er kan ook rapport uitgebracht worden over de omzet van bestaande klanten afgezet tegen de omzet van nieuwe klanten. Dan krijg je inzicht in de rol van bestaande en nieuwe klanten afgezet tegen het rendement van de organisatie.