Vroeger was het een lastige zaak. Wilde je dan de klanten en hun projecten steeds goed in beeld hebben, dan moest je dat doen door te werken met verschillende systemen, verdeeld over verschillende afdelingen en door gebruik te maken van verschillende systemen. Dat betekende dat alle afdelingen slechts een beperkt zicht hebben op alle gegevens en de voortgang van de werkzaamheden. Het probleem was steeds dat de gegevens op afzonderlijke systemen bewaard werden. Die tijd is echter geweest, nu je met CRM ook prima aan projectmanagement kunt doen. Was CRM voorheen verzamelplaats van de bestelaanvragen van de klant, de verkoopgeschiedenis en de contactgegevens, daar is het ook nu een tool om projecten te beheren. Daarmee is het afgelopen met verschillende systemen en diverse afdelingen.
Met CRM kan nu gemakkelijk een koppeling gemaakt worden en is sprake van geïntegreerd projectbeheer. Daardoor kun je met behulp van CRM de klant veel beter van dienst zijn. Op deze manier krijg je een beter en diepgaander inzicht en kun je echt werken aan een relatie met de klant. Je leert begrijpen wat de klant wil. Met projectmanagement geïntegreerd binnen een CRM is de overgang van prospect naar betalende klant een naadloze. Je stelt nu eenvoudig workflows in en kunt de klant precies die service bieden die het verdient en die het ook wenst. CRM en projecten beheren is dé oplossing voor onoverzichtelijke klantgegevens en voorkomen dat je klanten verliest omdat er geen goed zicht is op de klant en diens eisen. Met CRM zie je met een druk op de klok alles en dat biedt zowel de gebruiker van CRM als de klant alleen maar voordelen.